18 June 2009

၁၉၇၅ ဇြန္ ၆ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီး (ဝင္းတင့္ထြန္း)


၁၉၇၄ ခုႏွစ္၊ ဇြန္ ၆ အလုပ္သမားသပိတ္ႀကီးရဲ့ ႏွစ္ပတ္လည္အျဖစ္ ၁၉၇၅ ခု၊ ဇြန္ ၆ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီးကို ေက်ာင္းသားတစုက စတင္ေဖာ္ထုတ္ဆင္ႏႊဲလိုက္ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ တဖက္မွာ ျပည္သူလူထုႀကီးတရပ္လံုးရဲ့ စားဝတ္ ေနေရးအၾကပ္အတည္းေတြ တေန႔တျခား ႀကီးမားနက္႐ိႈင္းလာေနတုန္း၊ တဖက္မွာ စစ္အစိုးရရဲ့ ရက္ရက္စက္စက္ ဖိႏွိပ္သတ္ျဖတ္မႈေတြေၾကာင့္ အလုပ္သမား ေသြးေျမက်ရမႈေတြ၊ ေက်ာင္းသား ေသြးေျမက်ရမႈေတြ ဆက္တိုက္ႀကီး လိုလို ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရၿပီး နာက်ည္းခါးသီးဖြယ္ရာေတြ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ႀကီး ခံစားေနရတုန္းမွာ စစ္အစိုးရရဲ့ ေဖာက္ျပန္ရက္စက္တဲ့ အုပ္စိုးမႈကို လက္မခံႏိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပလိုက္ၾကတဲ့ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ဆန္႔က်င္ေရး တိုက္ပြဲ လမ္းေၾကာင္းကို ထပ္ေလာင္းတြန္းတင္ႏိုင္ဖို႔ အားထုတ္လိုက္ၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားထုရဲ့ အံတုစိန္ေခၚပြဲႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ ၇၄ ဇြန္ ၆ အလုပ္သမားသပိတ္ႀကီးနဲ႔ ၇၄ ဒီဇဘၤာ ဦးသန္႔အေရးအခင္းႀကီးဟာလည္း ၆ လပဲ ကြာျခားသလို ဦးသန္႔အေရးအခင္းနဲ႔ ၇၅ ဇြန္ ၆ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီးဟာလည္း ၆ လခန္႔ပဲ ကြာျခားခဲ့ပါတယ္။

၁၉၇၅ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၆ ရက္ေန႔မနက္ တကၠသိုလ္နယ္ေျမထဲမွာ ေက်ာင္းသားေတြ စုစည္းၾကၿပီး ေက်ာင္းဝင္းထဲကေန ေက်ာင္းျပင္အထိထြက္ၿပီး စီတန္းလွည့္လည္ဆႏၵျပပြဲႀကီးနဲ႔ စတင္ေဖာ္ထုတ္လိုက္ၾကပါတယ္။ ပညာေရးတကၠသိုလ္ဝင္း အေပါက္ကေန ထြက္လာၿပီး ျပည္လမ္းမႀကီးအတိုင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲဆီ ဦးတည္ေၾကြးေၾကာ္ ခ်ီတက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အသံ လႊင့္႐ံုေရွ႕ကေန ျဖတ္လာခဲ့ၿပီး ၾကံေတာဘက္ ခ်ိဳးေကြ႔တဲ့လမ္းအတိုင္း ဝင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၾကံေတာေရွ႕က အသုဘေခါင္း ေရာင္းတဲ့ဆိုင္တခုထဲ အေခါင္း ၂ ခုကို ရယူခဲ့ၿပီး တေခါင္းကို ‘ေနဝင္း’လို႔ ကမၺည္းထိုး၊ တေခါင္းကို ‘စန္းယု’လို႔ နာမည္တပ္ကာ ႀကိဳးနဲ႔ဆြဲခဲ့ၾကပါတယ္။ ေအာက္ဖက္လမ္းအတိုင္း ဆက္လက္ခ်ီတက္ၾကကာ အဲဒီကမွ ၿမိဳ႕လည္ ဗႏၶဳလ ပန္းျခံေရွ႕ဆီ ခ်ီတက္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ လမ္းတေလွ်ာက္ “ေနဝင္း-စန္းယု စစ္အစိုးရ - အလိုမရွိ”၊ “ဖမ္းဆီး အလုပ္သမား၊ ေက်ာင္းသား၊ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ျပန္လႊတ္ေရး - ဒို႔အေရး”ဆိုတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံေတြ တခဲနက္ ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဗႏၶဳလပန္းျခံေရွ႕မွာ ေနဝင္းနဲ႔စန္းယုကို အမိန္႔ေတာ္ျပန္ၿပီး အေခါင္းႏွစ္လံုးကို မီး႐ိႈ႕ ဆႏၵျပခဲ့ၾကပါတယ္။

ေနာက္တေန႔မွာ RIT (စက္မႈတကၠသိုလ္)ဝင္းထဲ လူစုၿပီး စက္မႈတကၠသိုလ္ကေန အင္းစိန္ေထာင္ႀကီးဆီ သြားေရာက္ ခဲ့ၾကၿပီး ေထာင္ႀကီးရဲ့ နံရံတေလွ်ာက္ လွည့္လည္ခ်ီတက္ဝိုင္းရံကာ ဆႏၵျပေၾကြးေၾကာ္သံေတြ ပဲ့တင္ထပ္ေစခဲ့ပါတယ္။ “အင္းစိန္ေထာင္ႀကီး က်ယ္တယ္ဆို - ထပ္ခ်ဲ႕လိုက္ ထပ္ခ်ဲ႕လိုက္”ဆိုတဲ့ေၾကြးေၾကာ္သံေတြ ေသာေသာညံခဲ့ပါတယ္။

ပထမမွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ခန္းမအတြင္းမွာပဲ သပိတ္စခန္းျပဳကာ စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးတရားပြဲေတြ က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေရႊတိဂံုကုန္းေတာ္ေပၚ စခန္းေျပာင္းၿပီး သပိတ္ႀကီးကို ဆက္လက္ဆင္ႏႊဲခဲ့ၾကပါတယ္။

စစ္အစိုးရက ‘ေက်ာင္းသားဆိုးမ်ားရဲ့ လႈပ္ရွားမႈ၊ ဗကပလိုလားသူ ေက်ာင္းသားတစုရဲ့ လံႈ႔ေဆာ္ဖန္တီးမႈ’ စသျဖင့္ စသျဖင့္ သတင္းစာ၊ ေရဒီယိုတို႔ကေန ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ် သ႐ုပ္ဖ်က္ခဲ့ပါတယ္။ ေသာင္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ စီတန္းလွည့္လည္ ဆႏၵျပပြဲ ႀကီးေတြအတြင္းမွာ ေက်ာင္းသားေတြသာမက၊ အလုပ္သမား၊ ဝန္ထမ္းနဲ႔ ၿမိဳ႕ေနဆင္းရဲသားေတြပါ ပါဝင္ပူးေပါင္းခဲ့ၾကၿပီး စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရး ေၾကြးေၾကာ္သံေတြကို ဟစ္ေၾကြးခဲ့ၾကပါတယ္။

ဒီ ၇၅ ခုႏွစ္၊ ဇြန္ ၆ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီးကိုလည္း စစ္အစိုးရဟာ အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြင္းခဲ့ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားရဲ့ အထြဋ္အျမတ္ထားရာ ေရႊတိဂံုကုန္းေတာ္ေပၚကို စစ္ဖိနပ္ေတြနဲ႔ ဒရမန္းၾကမ္း တက္ဝိုင္းခဲ့ၿပီး ႏွိမ္နင္း႐ိုက္ႏွက္ ဖမ္းဆီးတာေတြ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အကုန္လံုး မိသမွ်ကို အင္းစိန္ေထာင္ ပို႔ခဲ့ၿပီး ျပစ္ဒဏ္ေပး ေထာင္ခ်တာေတြ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။

၁၉၇၅ ခုႏွစ္ထဲမွာပဲ ပဲခူး႐ိုးမ အေျခခံေဒသနဲ႔ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚေဒသတခြင္ရွိ ဗကပနဲ႔ မဒညတ အင္အားစုေတြအေပၚ ထိုးစစ္ဆင္ၿပီး စစ္အစိုးရက အသာစီးရသြားေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရးအရ၊ စီးပြားေရးအရေတာ့ စစ္အစိုးရအဖို႔ အၾကပ္အတည္း ႀကီးသထက္ ႀကီးလာခဲ့ရတဲ့ႏွစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၇၄ ခုႏွစ္ကတည္းက အလုပ္သမားသပိတ္နဲ႔ ဦးသန္႔အေရးအခင္းကို စစ္ တပ္နဲ႔ အၾကမ္းဖက္ၿဖိဳခြဲခဲ့တဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံေရးသိကၡာ က်ခဲ့ရတဲ့ စစ္အစိုးရဟာ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္၊ ဇြန္ ၆ ေက်ာင္းသား သပိတ္ႀကီးနဲ႔ ဆက္လက္ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရၿပီး ႏိုင္ငံေရးသိကၡာ ထပ္မံက်ဆင္းခဲ့ရျပန္ပါတယ္။ ၇၄-၇၅ စီးပြားေရးစီမံကိန္း ဟာလည္း လ်ာထားခ်က္အတိုင္း ျဖစ္မလာခဲ့ပါ။ ကုန္ေစ်းႏႈန္းတက္မႈေတြနဲ႔ ေငြေၾကးေဖာင္းပြဲမႈေတြကို ဘယ္လိုမွ ကာကြယ္ႏိုင္ျခင္းမရွိခဲ့ပါ။ ဗကပ က ျဖဳတ္ထုတ္သတ္လမ္းစဥ္ မွားတယ္လို႔ သံုးသပ္ၿပီး တရားဝင္ ရပ္ဆိုင္းသြားေပမယ့္ မဆလဥကၠ႒ႀကီး ဦးေနဝင္းရဲ့ ျဖဳတ္ထုတ္လမ္းစဥ္ကေတာ့ ဆက္လက္သက္ဝင္လႈပ္ရွားခဲ့ပါတယ္။ ဒီတခါ ဖယ္ရွားခံ လိုက္ရတဲ့သူကေတာ့ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးစိန္ဝင္း (ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္စိန္ဝင္း)ျဖစ္ပါတယ္။ ဖိအားေပးၿပီး ႏုတ္ထြက္ခိုင္းခဲ့ပါတယ္။

ဗကပ ႐ိုးမဗဟိုဟာ ဥကၠ႒ သခင္ဇင္၊ အတြင္းေရးမွဴး သခင္ခ်စ္တို႔ က်ဆံုးရၿပီးေနာက္ ၿပိဳပ်က္သြားခဲ့ရေပမယ့္ အေရွ႕ေျမာက္ ဗကပ ဗဟိုဟာ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ ဆက္လက္ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။

KNU ဟာလည္း ၇၅ ခုႏွစ္ထဲမွာ ႐ိုးမနဲ႔ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ အေျခခံေဒသေတြ လက္လႊတ္ဆံုး႐ံႈးလိုက္ရၿပီး အင္မတန္ ႀကီးမားတဲ့ နစ္နာမႈႀကီးေတြ ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရေပမယ့္ ဥကၠ႒ မန္းဘဇံအပါ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမေမာင္အပါ KNU ပါတီဝင္ေတြဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမနဲ႔ တလံုးတည္း တစည္းတည္း ပူးေပါင္းလိုက္ႏိုင္ၾကၿပီး မာနယ္ပေလာကေန ေဒါနေတာင္ေၾကာတေလွ်ာက္၊ ကရင္ျပည္နယ္တေလွ်ာက္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ နယ္စပ္တေလွ်ာက္ ေတာ္လွန္ေရးအေျခခံေဒသေတြ ထူေထာင္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ ပါတယ္။ တခုတည္းေသာ KNU အျဖစ္ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ ဆက္လက္လႈပ္ရွားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ျပည္နယ္ေပါင္းစံု ျပည္ေထာင္စု အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီတပ္ေပါင္းစု (ပမဒတ)ကို ဖြဲ႔စည္းလိုက္ႏိုင္ၿပီး ဘံုရန္သူ စစ္အစိုးရ ဦးတည္တိုက္ခိုက္ေရး လမ္းေၾကာင္းကို ဆက္လက္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ မာနယ္ပေလာမွာ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲတရပ္ က်င္းပၿပီး ပမဒတ ဟာ ဒီႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲရဲ့ ရလဒ္အျဖစ္ ေပၚေပါက္လာတာျဖစ္ပါတယ္။ ၇၅ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂၈ ရက္ေန႔မွာ ဖြဲ႔စည္းခဲ့တဲ့ ပမဒတ မွာ ပါဝင္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြကေတာ့ KNU ပါတီ၊ မြန္ျပည္သစ္ပါတီ၊ ရွမ္းျပည္တိုးတက္ေရးပါတီ၊ ကရင္နီ အမ်ိဳးသားတိုးတက္ေရးပါတီနဲ႔ ရခိုင္ျပည္လြတ္ေျမာက္ေရးပါတီတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ားကလည္း စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးတိုက္ပြဲေတြကို ဆက္လက္ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ေနၾကဆဲ၊ အလုပ္သမားထု ေက်ာင္းသားထုတိုက္ပြဲေတြကလည္း တခုၿပီးတခု ေပၚေနဆဲမွာ မဆလ စစ္အစိုးရကေတာ့ အာဏာကို က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္ထားႏိုင္ေရးအတြက္ နယ္ပယ္ေပါင္းစံုကို ဟာကြက္ မရွိေအာင္ တဆင့္တိုး ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ ဖိႏွိပ္ကန္႔သတ္တာေတြ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။ စာေပအႏုပညာနယ္ပယ္ ကိုလည္း တဆင့္တိုး ကန္႔သတ္လာပါတယ္။

၁၉၇၅ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လမွာ ျပည္ထဲေရးႏွင့္ သာသနာေရးဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ရွိတဲ့ ပံုႏွိပ္သူႏွင့္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝသူမ်ား မွတ္ပံုတင္အဖြဲ႔႐ံုးကေန ‘စာေပႏွင့္စာနယ္ဇင္းမ်ား လိုက္နာၾကရမယ့္ စာေပမူဝါဒ’ဆိုတာကို ခ်မွတ္ေပးျပန္ပါတယ္။ (၁) ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ကို မထိခိုက္ေရး၊ (၂) ႏိုင္ငံေတာ္၏ အယူအဆ လုပ္ငန္းစဥ္မူမ်ားကို မထိခိုက္ရ၊ (၃) ဆိုရွယ္လစ္စီးပြားေရးစနစ္ကို မထိခိုက္ရ၊ (၄) တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးကို မထိခိုက္ရ၊ (၅) ႏိုင္ငံေတာ္ လံုျခံဳေရး၊ ေအးခ်မ္းသာယာေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမုိးေရးႏွင့္ လူမႈေရးဘဝကို အႏၲရာယ္မျဖစ္ေစရ၊ (၆) အခ်ိန္ကာလႏွင့္ မဆီေလ်ာ္ေသာ အေတြးအေခၚအယူအဆမ်ား မေဖာ္ျပရ၊ (၇) အခ်က္အလက္အားျဖင့္ မွန္ေသာ္လည္း အေျခအေနႏွင့္ မဆီေလ်ာ္ေသာ ေရးသားခ်က္မ်ား မေဖာ္ျပရ၊ (၈) ညစ္ညမ္းအေရးအသားမ်ား မေဖာ္ျပရ၊ (၉) ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈ၊ ေသြးထြက္သံယိုမႈ ျပစ္မႈမ်ားကို လံႈ႔ေဆာ္ေစေသာ အေရးအသားမ်ား မေဖာ္ျပရ၊ (၁၀) အစိုးရဌာနမ်ားရဲ့ လုပ္ရပ္မ်ားကို အျပဳသေဘာမေဆာင္ေသာ ေဝဖန္ခ်က္မ်ား မေဖာ္ျပရ၊ (၁၁) ပုဂၢလိက တဦးတေယာက္ကို တိုက္ခိုက္ေသာစာမ်ား မေဖာ္ျပရ လို႔ ဆိုပါတယ္။ တခြန္းထဲနဲ႔ ခ်ဳပ္ၿပီးေျပာရရင္ေတာ့ စစ္အစိုးရနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး၊ မဆလနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာမွ မေရးၾကနဲ႔ဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။

(ဦးေနဝင္းက ေဒၚခင္ေမသန္း ေသၿပီး ေဒၚနီနီျမင့္ကို ယူ၊ ေဒၚနီနီျမင့္နဲ႔ ကြဲေနစဥ္အတြင္း ရတနာနတ္မယ္ဆိုတာႀကီးကို ထပ္ၿပီးယူထားတုန္းမွာ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးစန္းယုကလည္း ဟိုမိန္႔ခြန္းေျပာလိုက္၊ ဒီမိန္႔ခြန္း ေျခြလိုက္နဲ႔ လုပ္ျပေနတုန္းမွာ၊ ဆန္ျပႆနာေတြ ေပၚၿပီးေနာက္ စပါးစိုက္ေရး၊ ဆန္တိုးတက္ထုတ္လုပ္ေရးေတြကိုပဲ ေျပာတဲ့သူက ေျပာေနတုန္းမွာ စာေရးဆရာ ‘ေမာင္ေဖငယ္’က ‘ေဖာင္းကားစား’ဆိုတဲ့ ရာဇဝင္ေနာက္ခံ စာအုပ္တအုပ္ကို ထုတ္ေဝခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ေဖာင္းကားစား စာအုပ္ထဲမွာ “မယားၿပီး မယား၊ စကားၿပီး စကား၊ စပါးၿပီး စပါး”ဆိုတာ ထည့္ေရးတဲ့အတြက္ ေမာင္ေဖငယ္ကို တသက္တကၽြန္း ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္တာေတာင္ လုပ္ပါတယ္။)

၁၉၇၅ ခုႏွစ္၊ စက္တဘၤာ ၂၈ ရက္ေန႔မွာ ရန္ကုန္တိုင္း သတင္းေထာက္မ်ား ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲမွာ ပါတီစာနယ္ဇင္း ဌာနမွဴးျဖစ္တဲ့ ဦးေစာဦးက မဆလပါတီကိုယ္စား “ဆိုရွယ္လစ္စီးပြားေရးစနစ္ကို ဆန္႔က်င္သူေတြအတြက္ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားခြင့္ မေပးႏိုင္ပါဘူး၊ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ဦးေဆာင္ေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ပါတီကို ဆန္႔က်င္ေနသူေတြကိုလည္း လြတ္လပ္ စြာေရးသားခြင့္ မေပးႏိုင္ပါဘူး” လို႔ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္းပဲ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။

စာေပအႏုပညာ နယ္ပယ္ တခုလံုးကို လႈပ္မရေအာင္ စာေပစီစစ္ေရးဌာနဆိုတာနဲ႔လည္း ခ်ဳပ္ကိုင္ထားခဲ့ပါတယ္။ ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္တဲ့ စာအုပ္၊ စာတမ္း၊ စာေစာင္ေတြ ထြက္ေပၚမလာရေအာင္၊ စာအုပ္အဆင့္ဆိုတာအထိကို ေရာက္မလာရေအာင္ စာမူေတြကို ႀကိဳတင္တင္ျပ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယူၿပီးမွ ႐ိုက္ႏွိပ္တဲ့အဆင့္ကို လုပ္ကိုင္ေစပါတယ္။ ႐ိုက္ ႏွိပ္ၿပီး ထပ္မံတင္ျပရမယ္၊ ထပ္မံတိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးၿပီးမွ စာအုပ္ျဖန္႔ခ်ိခြင့္ကို ေပးပါေတာ့တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ တရားဝင္ ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိခြင့္ အခြင့္အေရးေတြ ဆံုး႐ံႈးရပါတယ္။ စစ္အစိုးရကို ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္တဲ့ စာေပအႏုပညာေတြကို ေရး သားဖန္တီးလိုသူေတြဟာ တရားမဝင္နည္းနဲ႔ပဲ ႐ိုက္ႏွိပ္ျဖန္႔ခ်ိရပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာကူးစက္၊ လက္လွည့္စက္ ကေလးေတြနဲ႔ပဲ လ်ိဳ႕ဝွက္စြာ ႐ိုက္ႏွိပ္ျဖန္႔ခ်ိထုတ္ေဝလာၾကတဲ့ စာေစာင္ေလးေတြ ၇၀ ျပည့္ႏွစ္လြန္ ႏွစ္ဦးပိုင္းတဝိုက္ ပလူပ်ံခဲ့ပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးေတြ မ်ားပါတယ္။ ဒါေတာင္ ဖမ္းဆီးျခင္းခံရရင္ ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ျခင္း ခံရပါတယ္။ ဗမာျပည္က တိုးတက္တဲ့ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာမ်ားဟာ အေမရိကန္နယ္ခ်ဲ႕တို႔ရဲ့ ဗီယက္နမ္က်ဴးေက်ာ္စစ္အေပၚ ႐ႈတ္ခ်ကန္႔ကြက္ၾကတဲ့ စာကဗ်ာေတြ၊ ဗီယက္နမ္ျပည္သူမ်ားဘက္က ရပ္တည္တဲ့ စာကဗ်ာေတြ ေရးသားဖန္တီးခဲ့ၾက ၿပီး တရားဝင္ စာေစာင္မဂၢဇင္းမ်ားကေန ေဖာ္ျပျဖန္႔ခ်ိခဲ့ၾကတာေတြရွိသလို စာကူးစက္၊ လက္လွည့္စက္ေလးမ်ားနဲ႔ ႐ိုက္ႏွိပ္ၿပီး တရားမဝင္ျဖန္႔ခ်ိရတဲ့ စာေစာင္ စာအုပ္ငယ္ေလးမ်ားကေနၿပီးလည္း ျဖန္႔ခ်ိထုတ္ေဝေဖာ္ျပတာေတြ ရွိခဲ့ပါ တယ္။ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ မရွိတဲ့ၾကားက နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရးေတြ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ေပၚေပါက္ခဲ့ ပါတယ္။

စစ္အစိုးရက အၾကမ္းဖက္ဖိႏွိပ္ေနတဲ့ၾကားက၊ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ကြပ္ညႇပ္ၿပီး ပိတ္ပင္တားျမစ္ ယုတ္မာေနတဲ့ၾကားထဲက စစ္အစိုးရဆန္႔က်င္ေရး ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈတရပ္ ထပ္မံထြက္ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ ၇၅ ဇြန္ ၆ ေက်ာင္းသားသပိတ္ႀကီး အၿပီး ၉ လေက်ာ္အၾကာမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ‘မိႈင္းရာျပည့္’လႈပ္ရွားမႈႀကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ။

၊ဝင္းတင့္ထြန္း၊
‘အေမွာင္ၾကားက ဗမာျပည္’
အနီးေခတ္ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈသမိုင္းအက်ဥ္း (၁၉၄၈-၂၀၀၀)မွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပပါသည္။

No comments:

Post a Comment